Vacature Projectmanager IV

Projectmanager IV in Gouda

PROJECTMANAGER IV

Binnen de Directie Informatievoorziening is de afdeling Projectmanagement en Implementatie (PMI) verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van IV-oplossingen. De afdeling bestaat uit een vaste kern van 30 medewerkers en maakt voor de uitvoering van de meer dan 40 projecten intensief gebruik van expertise uit de markt. Voor de beheersing en voortgangsbewaking van het projectenportfolio maakt DI-gebruik van standaard methodieken die continue doorontwikkeld worden. Je bent als projectleider onderdeel van de projectmanagerspool bij de afdeling PMI. We richten ons op het volledige spectrum van bedrijfsvoering van DJI waarin wij ons werk steeds efficiënter en innovatiever willen doen.

JOUW WERK IN

BEDRIJFSVOERING EN STAF

DJI biedt mooi en uitdagend werk in een niet-alledaagse omgeving. Achter de mensen die rechtstreeks contact hebben met de gedetineerden en de forensisch patiënten staan talloze collega’s die elke dag een belangrijke operationele of strategische bijdrage leveren aan het goed functioneren en presteren. Dat klinkt misschien simpel, maar er zit meer achter. Zoals de collega’s van Communicatie, Administratie, Onderwijs, ICT, HRM of Onderzoek. Als facilitair-, inkoop- en financeprofessional kun je bij ons ook alle kanten op. We richten ons namelijk op het volledige spectrum van bedrijfsvoering waarin we ons werk steeds efficiënter en innovatiever willen doen. Als professional bij DJI draag je bij aan de veiligheid van de samenleving.

DIT GA JE DOEN

Als projectleider Rijksroosteren wordt je verantwoordelijk voor de migratie naar de Rijksrooster Applicatie als onderdeel van een Rijksbreed programma. Het Programma heeft als doel om op basis van de cao-afspraken 2022-2024, een uniform en efficiënt roosterproces te implementeren voor (rijks)ambtenaren van Justitie & Veiligheid (J&V). Dit nieuwe roosterproces moet ervoor zorgen dat ambtenaren in de toekomst met meer oog voor de privéwerkbalans kunnen worden ingezet. Dat is een behoorlijke uitdaging, gezien de grote diversiteit aan (rooster)processen bij J&V en DJI in het bijzonder.

Het dienstrooster is essentieel voor DJI. Het zorgt ervoor dat de juiste medewerker op het juiste moment op de juiste plaats is. DJI staat voor de uitdaging om de migratie naar het nieuwe systeem met ca. 10.000 rooster gebonden medewerkers de komende jaren vlekkeloos uit te voeren. De migratie maakt deel uit van de Roadmap Workforcemanagement onder regie van de Directie Informatievoorziening.

Het is jouw taak om producten en diensten in samenhang op te leveren. Je bewaakt daarbij de tijdlijnen en het budget, maar ook de belangen op het gebied van personeel, informatieveiligheid en privacy.

Je bewaakt het overzicht en rapporteert over resultaten, voortgang en risico’s.

Je stuurt op een goede samenwerking binnen projectorganisatie en onderhoudt nauwe contacten met de opdrachtgever en betrokken stakeholders bij de DJI-directies, medezeggenschap, HR-beleid, de gebruikers op locatie en functioneel beheer vanuit de Directie Informatievoorziening.

Je begeleidt de veranderopgave voor de DJI-organisatie vanuit het project.

Daarnaast lever je een bijdrage aan de business informatiestrategie rondom roosteren en capaciteit (workforcemanagement).

DIT NEEM JE MEE

  • Je beschikt aantoonbaar over academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt een relevante opleiding, bijvoorbeeld informatiemanagement, bedrijfskunde of vergelijkbaar.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het leiden van (IT) gerelateerde projecten en het maken van een aanpak daarvoor. Bij voorkeur ervaring met de implementatie van roostersystemen bij middelgrote organisaties (2000 – 5000 medewerkers).
  • Je kent de politieke tweestrijd tussen efficiency en werknemerstevredenheid.
  • Je hebt brede kennis en ervaring met diverse projectmanagementmethodieken.
  • Je kan goed communiceren met stakeholders op verschillende niveaus, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je voelt je op je plek in een complexe politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je bent pragmatisch en verbindend en je hebt gevoel voor balans.

DIT KUN JE VERWACHTEN

  • Een Individueel Keuzebudget. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en stel je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samen. Het kan bijvoorbeeld bestaan uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) of vakantiedagen
  • Volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer
  • Een pensioenregeling
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof
  • Studiemogelijkheden voor persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling
  • De mogelijkheid gebruik te maken van bedrijfsfitness
  • Vanaf 1 januari 2024 worden de salarissen met 1,5% verhoogd
  • Salarisniveau - min. Schaal 13 - max. Schaal 13
  • Maandsalaris - min. €4.688,00 - max. €6.989,00 (bruto o.b.v. 36 uur)
  • Dienstverband -  Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (met eventueel een proeftijd van maximaal 1 maand)
  • Contractduur - n.v.t.
  • Minimaal aantal uren per week - 36
  • Maximaal aantal uren per week - 36

HOOFDKANTOOR

DIRECTIE INFORMATIEVOORZIENING

Je krijgt zo’n driehonderd collega’s in allerlei functies. Denk aan functioneel beheerders, adviseurs, architecten en informatiemanagers. Wat jullie gemeen hebben is de voortdurende uitdaging om te innoveren, te professionaliseren én om te leveren. Van een device waarmee justitiabelen zelf hun afspraak bij de kapper of tandarts regelen, tot een planningstool voor de DJI-busjes die justitiabelen van A naar B vervoeren. Van nieuwe software voor de elektronische enkelbanden tot een digitaal patiëntendossier. In multidisciplinaire teams werken we meer en meer samen met de gebruikers.

Naast een boeiende werkplek waarbij je ‘met recht’ een bijdrage levert aan onze belangrijke maatschappelijke taak, kun je ook rekenen op goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo kun je met het Individueel Keuzebudget een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Verder zijn er opleidings- en doorgroeimogelijkheden, uitstekende regelingen voor ouderschapsverlof, aantrekkelijke reiskostenregelingen en bedrijfsfitness. Bij een fulltime dienstverband werk je 36 uur per week, bijvoorbeeld vier dagen van negen uur.

KIJK JIJ VOORBIJ WAT IEMAND GEDAAN HEEFT?

ER ZIT MEER ACHTER WERKEN BIJ DJI

Je bent samen met je team én gedetineerden verantwoordelijk voor een terugkeer in de maatschappij. Gedetineerden worden uiteindelijk gewoon weer iemands buur. Je werkt hier aan veiligheid door mensen vooruit te helpen. Positieve verandering begint met het besef dat het een optelsom is van de kleinste successen. Die leiden tot groots resultaat. Om dat te bereiken moet je verder kijken, voorbij aan wat iemand gedaan heeft.

MEER OVER WERKEN BIJ DJI

BIJZONDERHEDEN

  • Wanneer je solliciteert op een functie bij DJI dan maak je eenmalig een account aan. Dit zorgt ervoor dat je bij DJI, of bij eventuele andere rijksonderdelen, makkelijk kan solliciteren. Slechts enkele velden zijn verplicht om in te vullen. Met je account kan je ook de status van je sollicitatie inzien, handig toch? Meer informatie hierover vind je in onze sollicitatieprocedure.
  • Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat? Of ben je (medisch) herplaatsingskandidaat? Voeg dan een kopie van de aanwijzingsbrief bij je sollicitatie.
  • Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
  • Voor alle functies binnen DJI is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist. DJI vergoedt de kosten voor de aanvraag van een VOG. Wil je weten of je recht hebt op een VOG? Dat kan je hier checken: vogcheck.justis.nl.
  • Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden, DJI biedt goede faciliteiten om thuis te werken.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

ZO SOLLICITEER JE

Spreekt werken bij DJI je aan? Solliciteer direct!



Functie:Projectmanager IV
Startdatum:27-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4688 – 6989
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Dienst Justitiële Inrichtingen via onbekend of 655872756. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Westlandkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de westlandkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Westland
  2. Projectmanager IV Dienst Justitiële Inrichtingen 27-11-2023

Bekijk ook andere vacatures